Дійсно, це справжнє знущання! Як інакше назвати офіційну позицію Укравтодору щодо побудови Київської обхідної дороги?
15 березня Укравтодор розпочав процедуру оцінки впливу на довкілля однієї з ділянок Київської обхідної дороги. Згідно з документами, ця ділянка має пройти прямо через лісовий масив на південь від Клавдієво. Усе було б добре, якби проект не передбачав безпосереднього знищення десятків га лісу, а разом з ним – фрагментацію лісового масиву площею приблизно 15 тисяч га.
У відповідь на нашу публікацію Укравтодор заявив, що “працює над тим, щоб якісних екоорієнтованих рішень в Україні ставало більше”. І заявив, що замість кожного зрубаного дерева буде висаджене нове, тому “будівництво КОД не вплине на загальний баланс зелених насаджень в області”. Ось лінк на повну публікацію https://cutt.ly/BcBnonF
Для тих, хто не в курсі (передусім для Укравтодору): фрагментація – це коли природна екосистема внаслідок людської діяльності розділяється на кілька частин, зв’язок між якими є утрудненим. Побудова величезної автодороги посеред лісу є класичним прикладом фрагментації, яка має негативний вплив на все живе навколо.
Очевидно, що висадка нових дерев незрозуміло де не допоможе усунути наслідки фрагментації лісового масиву. Це навіть не допоможе компенсувати безпосереднє знищення гектарів лісу, місце яких займе автодорога. Адже молоді посадки не прирівнюються до старих та повністю сформованих лісів.
Єдиний спосіб зробити цю ділянку Київської обхідної дороги дійсно “екоорієнтованою” – прокласти її поза межами природних екосистем. Та ще й встановити там переходи для тварин. Приміром, на ділянці від Бородянки до Макарова, де переважно розташовуються поля. Але отримати для будівництва ділянку лісу в Україні набагато простіше й дешевше, ніж домовлятися з багатьма власниками полів та інших ділянок.
Сподіваємося, Міністерство захисту довкілля все ж врахує природоохоронні вимоги та не дозволить фрагментацію величезного лісового масиву Київською обхідною дорогою!