Міндовкілля вже похвалилося, що оцінка наближеності нашого законодавства до європейського в частині охорони довкілля тепер становить два бали замість одного. За п’ятибальною шкалою.
Що ж каже сам звіт?
ЄС просить нас:
☘️Посилити екологічний контроль
☘️Проводити ОВД та СЕО відповідно до європейських вимог, зокрема для гідроенергетики
☘️Забезпечити доступ громадськості до екологічної інформації та участь в процесі ухвалення рішень
☘️Забезпечити незалежний контроль і моніторинг за рубками та продажем деревини
Водночас по факту:
▪️Не надаються дозволи на проведення перевірок за зверненням громадськості
▪️Дається “зелене світло” новим проектам будівництва ГЕС, доступ до ОВД обмежений
▪️Закритий доступ до карт лісів, публічної кадастрової карти, матеріалів перевірки екологічної інспекції та іншої екологічної інформації
І якщо Міндовкілля ще якось дослухається до зауважень громадськості, то в інші органи влади (обласні адміністрації, Держлісагентство, Держгеокадастр) писати немає сенсу — у відповідь будуть самі відписки.
А ще ЄС прямо вказує на “високий ризик невідповідності” нашого лісового законодавства регламентам ЄС. Що в перекладі з дипломатичної означає “все дуже погано”. Бо, як ми і писали, розпіарена постанова про електронний лісорубний квиток не додала прозорості чи можливостей громадського контролю за заготівлею та продажем деревини. А законопроект “Про ринок деревини” лежить два роки без руху.
З позитивного в сфері охорони природи ЄС відмітив ухвалення в червні 2022 закону 5650 (про самосійні ліси) та підзаконних актів, якими заборонили висадку інвазійних видів дерев. Але останній наказ скасували. Що ж тепер напишуть в наступному звіті?
Ми закликаємо Уряд на ділі прискорити євроінтеграцію, аби потім не довелося виправдовуватись, чому в нас немає прогресу щодо вступу до ЄС в галузі охорони природи.