Процедура оцінки впливу на довкілля (ОВД), запроваджена на вимогу ЄС, є чи не найдієвішим інструментом впливу громадськості на ухвалення рішень, що можуть негативно впливати на довкілля.
З початку повномасштабного вторгнення влада обмежила доступ до ОВД. Отримати звіти можна лише після заповнення відповідних форм і лише за доброї волі чиновників. І якщо Міндовкілля переважно йде назустріч громадськості, надаючи всі відповідні документи, то обласні адміністрації або відмовляють у доступі, або надають звіт з «вичищеною» інформацією.
Цій проблемі була присвячена нарада під керівництвом Міндовкілля. На жаль, позиція більшості обласних адміністрацій, спрямована на максимальне усунення громадськості від процедури ОВД, збереглася. І якщо закриття даних щодо реконструкції стратегічних підприємств можуть бути виправданими в умовах воєнного стану, то по більшості інших об’єктів виникають питання.
Чим допоможе ворогу інформація про розчистку річки? Чи місцезнаходження кар’єра для видобування граніту чи піску? Чи обсяги видобування торфу? Особливо, якщо діяльність планується в тилових областях?
Особливо цинічною була позиція окремих представників обладміністрацій щодо відмови в доступі через «авторські права виконавців звітів» та спроби перекласти відповідальність за обсяг оприлюднення інформації на підприємство, яке планує діяльність.
Складається враження, що окремі обласні адміністрації планують використати воєнний стан для перетворення процедури ОВД в повну формальність. Бо усунення участі громадськості дає їм можливість узвалювати неправомірні рішення в інтересах бізнесу.
На скріні – звіт від Закарпатської ОДА щодо «секретної» розчистки річки Іршавка в Закарпатській області.
P.S. З цього приводу нами направлені відповідні скарги
ФОТО https://kropyva.ck.ua/