23 грудня Кабмін ухвалив постанову, яка надає виконавчим органам сільських, селищних, міських рад повноваження з визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, псування земель, порушення режиму, нормативів і правил їх використання.
Внесеними змінами Методика визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, псування земель, порушення режиму, нормативів і правил їх використання, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2007 р. № 963, приведена у відповідність із нормами чинного земельного законодавства, зокрема, зі статтею 188 Земельного кодексу України “Про державний контроль за використанням та охороною земель” , статтею 6-1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель».
Постанова має на меті забезпечити визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок порушень вимог земельного законодавства виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, у разі набуття ними повноважень зі здійснення державного контролю за використанням та охороною земель відповідно до вимог законодавства.
Йдеться про самовільне зайняття земельних ділянок, нецільове використання, псування земель, порушення режиму їх використання.
Згідно з постановою громади мають повноваження щодо контролю та охороною земель, зокрема:
- виконанням власниками і користувачами земель заходів щодо захисту земель від заростання бур’янами, чагарниками;
- дотримання режиму експлуатації протиерозійних. гідротехнічних споруд, а також вимог щодо збереження захисних насаджень і межових знаків;
- контроль за збереженням земель від самовільного та нецільового використання тощо.
Виконавчі органи (земельні інспектори) можуть здійснювати контроль, складати акти, розраховувати збитки та позиватися до суду та отримувати до місцевих бюджетів відшкодування за заподіяну шкоду до бюджету громади.
При цьому територіальні органи Держгеокадастру та Державної екологічної інспекції не втрачають своїх повноважень і так само мають функцію контролю за охороною земель.
Таким чином відбулось розширення кола органів, що можуть здійснювати розрахунок заподіяної шкоди за правопорушення земельного законодавства.